<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Eräs mieheni omituisista ystävistä aina humaluspäissään epäili, että häntä pilkataan ja karjaisi säännöllisen epäsäännöllisesti "Minulle ei vittuilla!". Minua moinen kohkaaminen aikanaan nauratti suunnattomasti ja suunnittelin suureen ääneen, että hankkisin hänelle paidan tekstillä "Minulle vittuillaan." Jostain syystä miehen ystävä taisi pelätä minua sen verran, ettei saanut mitään primitiiviraivokohtausta, joka seurasi, jos joku muu uskalsi uhmata häntä.

 

Paidan hankkimissuunnitelmat eivät kuitenkaan enää ole ajankohtaisia. Samainen ystävä suuttui miehelleni, joka kutsui poliisit, kun "Mököluru" kertoi pahoinpidelleensä ihmisen kuoliaaksi. Tämä tarina osoittautui tarinaksi, mutta sen sijaan poliisien kutsuminen herätti Mökölurussa uuden raivokohtauksen, ja mies sai tappotuomion niskaansa. Sotkettiinpa mukaan joitain mielipuolisia piripellejäkin. Siitä minä taas suivaannuin, ja uhkasin käräyttää koko porukan tasapuolisesti.

 

Siitäkös Mököluru säikähti, perui tappouhkauksensa ja vendettansa. Miehen kanssa hän alkoi hieroa ystävyyttä, mutta minä päätin kerrankin pysyä sanojeni takana. Sillä kaverilla ei meille ole asiaa, mies tehköön ratkaisunsa itse, kunhan vaan ei minun silmieni eteen raakkia raahaa. Minullekaan ei vittuilla, ja tappouhkauksia pidän äärimmäisenä vittuiluna.

 

Säälittävä tapaus sinänsä tämä herra, erittäin hyvä muusikko, joka jossain vaiheessa musisoi jopa suhteellisen hyvin menestyvässä bändissä, mutta sai kenkää, kun huimeet ja alkoholi alkoivat viedä ja persoonallisuus alkoi rakoilla, musta voitti valkoisen, viha rakkauden ja raivo rauhan. Tulee mieleen, että kunpa hän joskus heräisi, kasvaisi ihmisenä ja suunnittelisi tulevaisuuttaan. Kunpa hän itse joskus hankkisi itselleen paidan, jossa lukee "Minulle vittuillaan.". Ja jos joku saa päähänsä, että kannattaisiko minunkin liittyä samaiseen herätysliikkeeseen, voi samantien katsella pakopaikkaa, sillä minullehan ei vittuilla...

 

Tätä enempää ei sitten tänään tule. Kiroittelukone kaatui juuri oksennustautiin. Viattomimmat voivat yökkiä mukana.