<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Nyt on sitten aikaa eletty. Olin henkisesti valmistautunut nauttimaan alkoholia lauantaina (olisitte tekin kenties saaneet jotain uutta luettavaa), mutta mitä ihmettä? Meillä asuva mies muistutti, että olemme aikoneet vähentää juomista, ja että hän on enemmän kuin valmis viettämään lähes tipattoman tammikuun. Täytyy sanoa, että minulta ensin loksahti leuka sijoiltaan ja sitten tuli kauhea känkkäränkkä kylään.

 

Onhan siitä aikaisemminkin puhuttu, että tekisi kukkarolle erittäin hyvää ottaa ja juoda vain vettä, tuoremehua tai maitoa, mutta että näin äkkiseltään. Etenkin kun herra itse oli vetänyt edellisellä viikolla 1 ½ päivää tuhannen tutkalla ja olin täysin valmistautunut tekemään imperiumin vastaiskun samoissa merkeissä. Mutta ei. Kun kuulema hän ei voi selvinpäin katsoa, jos minä kajoan lasisiiin laulukirjoihin.

 

Kyllähän minä heti hokasin, että on otettava tilaisuudesta vaarin ja mummon, mutta silti harmitti. On nimittäin humaltumisessa ne hyvät hetkensä. Vaikka sitten yleensä tulevat sen päälle ne huonot. Ja en tietenkään MINÄ mitään huonoja hetkiä saa aikaiseksi, vaan se mies, joka asuu meillä. Mihän olen herran enkeli ja viehättävä höperehtäjä päissäni. Muut ovat tylsiä pahiksia. Joo joo, tiedän tiedän ja kaivan malkaa omasta silmästäni.

 

Siinä sitten selvisteltiin koko viikonloppu. Varoitin, ettei muuten tule viikollakaan alkoholia, seuraava koetinkivi on vasta seuraavana viikonloppuna. Mies uhosi, ettei juoda silloinkaan. Minähän kyllä jaksan tätä vedätystä, on edellisestä elämästä kokemusta juomattomista tammikuukausista, mutta jos mies lankeaa, minä saan kohtauksen ja teen saman perässä. Joko nyt tuli selväksi, että meillä asuu kaksi uhmaikäistä ja välillä vieraina on muutama teini-ikäinen?

 

Olo on harvinaisen selväpäinen. Tässä suorastaan on joutunut miettimään, että mitä tekisi, kun ei olekaan krapulassa. Niinpä sitten on nuohottu paikkoja, tutustuttu vastakkaiseen sukupuoleen, käyty ulkoilemassa, pesty pyykkiä, äänestetty presidentinvaaleissa ja katsottu elokuvia. Chicago oli yllättävän hyvä.