Ulkona näyttää hyvältä. Harmittaa, että tämäkin päivä menee hukkaan anoppilassa. Pitää keksiä tuhat hyvää tekosyytä, miksi pitää lähteä heti naistenviikon päiväkahvien jälkeen menemään. Anopilla oli viime viikolla nimipäivät, ja kahville tuli kuninkaallinen käsky. On se jännää, miten jotkut ihmiset jaksavat kantaa muodollisista asioista huolta.

Toisaalta mikäs minä olen ketään arvostelemaan moraalin ja kunniakoodiston suhteen. Itsekin kannan huolta joutavista; rahasta, maineestani työpaikalla, jonkin sortin yleiskunniallisuudesta tyyliin "älä varasta". Jokaisen moraali on aikansa, kasvuympäristön ja muun vaikutuksen tulosta. Jos minulle olisi käynyt aikanaan toisin, mistä sen tietää millainen rustinna minusta olisi kasvanut.

Onpahan hyvä syy laittaa uudet sandaalit jalkaan. Ne tuntuivat pumpulilta, kun ensimmäisen kerran kiskaisin ne jalkaani. Ja kauniitkin ovat, tummanruskeat, joissa on oranssi ja vihreä kukka, pikkuisen kantaa ja koko sandaali nahkaa - paitsi pohja tietenkin. Hinta vain eur 44,50!!! Kyllä Kenkämarskiin voi luottaa. Aikaisemmin olin lähes vakioasiakas, nyt olen taloudellisen hiipumisen takia vältellyt liikettä. Ei kyllä pitäisi. Sieltä löytää jopa alennusmyynnistä kokoja 41 - 42. Ja suurempiakin. Tämä on ilmainen mainos. Minä olen tyytyväinen asiakas.