<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Olen ryhtynyt lyömään päihtyneitä, huumautuneelta vaikuttavia tai uhkaavasti käyttäytyviä miehiä. En tosin tosielämässä vaan unissani. Näen paljon unia, joissa kimppuuni käydään tai joissa on väkivallan uhka olemassa. Yleensä minä hyökkään ennen kuin minun kimppuuni keretään edes käydä. Viime yönä sai huutia miesjoukko, joka katseli kassiani sillä silmällä. Ne olivat aikeissa varastaa vähäntään kännykkäni, jos eivät muutakin.

 

Minulle on jäänyt trauma keväisestä käden murtumisesta. En minä muuten tätä itselleni selitä. Olen ryhtynyt alitajuisesti pelkäämään arvaamattomasti käyttäytyviä ihmisiä. Tämä on minulle uutta. Tähän asti olen lompustellut huoletta ympäri Suomen ja vähän muunkin maailman, enkä koskaan ole ymmärtänyt, että minulle voisi sattua jotain.

 

Nyt kun olen huomannut olevani kuolevainen, on elämään tullut myös pelko. Mielessä sen pitää tuo vasen ranne, johon lääkärin uhkauksen mukaisesti jäi ylimääräinen mutka ja kuhmu, sekä kipu. Käsi ei liiku normaalisti. Ja kun se on hiirikäteni, lihasten väärä käyttö säteilee myös hartiaan ja niskaan. Nekin oireilevat.

 

Koska tekijää ei saatu kiinni, odottelen korvauksia, edes jotain pientä viestiä valtionkonttorista. Jos sieltä jotain tulisi, menisin käymään ortopedillä. Tahtoisin pitää itseni työkuntoisena. Mutta kuka poistaa pelon alitajunnastani? Ehkä ne unet, joissa annan takaisin kaikille maailman pahiksille. Pitäisiköhän lopettaa supersankarilehtien, kuten mm. X-menien tai Megalehden, lukeminen. Kiitos vaan Egmont, opetatte alitajunnalleni pahoja tapoja.

 

Edit klo 14:12 Valtiokonttori vastasi: hakemukseni on saapunut 3.4. Keskimääräinen käsittelyaika on 10 - 12 kk. Jotta sillä lailla. Se olisi aika pitkä aika olla ilman silmälaseja, jos en olisi niitä saanut itselleni hankittua. Pahoinpitelyn taloudellisista seuraamuksista aika pitkälti johtuu tämä iänikuinen talousongelmien kierre, sitähän virkamies ei ajattele.