<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Minä olen ihan oikeasti tulossa vanhaksi, kun alan pohtia ihmeellisiä asioita. Kuuntelin taas eilen uutisia tai jotain ajankohtaisohjelmaa kakkoselta, missä pohdittiin läheishoidon tukea. Helsingissä on kuulema keskitetty dementiapotilaiden omaisille tarkoitettua hoitopakettia, sillä säästetään rahaa ja tuki paranee saajien mielestä. Hieno juttu! Sanoin meillä asuvalle miehelle, että minua ei tarvitse hänen hoitaa, saa laittaa laitokseen. Minä en tahdo, että kukaan pilaa elämäänsä minun takiani, vaihtaa vaippoja ja kuuntelee dementoituvaa korinaani. Mieluummin joku, jolle edes maksetaan siitä. Mieluummin ei kukaan läheinen.

 

Toinen kauhu-uutinen tältä aamulta oli kansaneläke, se on kuulema melkein 500 euroa kuukaudessa ja nyt känistään, että voiko sitä nostaa 20 eurolla. Voi jeesus maaria perkele. Eivät nuo poliitikot ja virkamiehet voi olla tosissaan. Auttaisiko jos ne eläisivät vaikka kuukauden sillä rahalla?

 

Olikos minulla mitään mukavaa tälle aamulle varastossa? Edelleen kaipaan tomaattikastikkeen ohjeita. Koekastikkeesta tuli ihan hyvä, mutta tahtoisin sille kilpailevia vaihtoehtoja, jotta voisin sitten sotkea kaikki yhteen ja tehdä niistä aivan oman version.

 

Flunssaa pukkaa, on pukannut jo perjantaista saakka. Niiskutan, rääyn variksen äänellä ja vetistelen (silmät valuvat). Lämpöä ei juurikaan ole, niinpä pönötän töissä ja tartutan tautia ympäristööni. Onneksi ei ole kuin kaksi päivää enää, sitten pari päivää lomaa ja viikonloppu, kyllä se siittä. Sen lisäksi yksi vanhimpia ystävättäriäni on tulossa kylään viikonlopuksi. JEEEE! Tulee ihan lukioajat mieleen. Tai jotain sinne päin. Heh.