<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

...kun lykätä kaiken tämän päälle kurkkukivun ja flunssaisen olon. Viime yö oli jo vaikea nukkua, kun kurkku on kuiva, sitä kutittaa, nieleminen koskee jne jne. Tuttu tunne, olen ilmeisesti elävä petrimalja, minussa kasvavat kaikki tartuntataudit.

 

Meillä asuvalla on sunnuntaina synttärit. Olen päättänyt juhlistaa niitä hänen kanssaan, toivottavasti hän ei ole päissään heti aamusta. Tahtoisin viedä hänet edes kerran ulos syömään. Olen jopa ilmoittanut töihin tulevani maanantaina vasta puolenpäivän aikaan. Todennäköisesti tässä käy niin, että kaljanjuominen aamusta kiinnostaa paljon enemmän kuin minun järjestämäni yllätysjuhlat ja perun varauksen. Sitä on sattunut aikaisemminkin. Meillä asuva kun kuvittelee, että hänen päihtymisellään ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että baarihenkilökunta kieltäytyy kantamasta drinksuja molemmin käsin pöytään.

 

En tiedä olenko viisas vai umpityhmä, olisi vaan kiva edes kerran käydä syömässä ja ottamassa vain muutama. Hyvää minä kuitenkin tarkoitan ja tahdon meillä asuvalle. Ja jollain tasolla pidänkin hänestä, en vaan enää parisuhteellisessa mielessä.