<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Tautitilanteeni kehittyy kurjempaan suuntaan, kuumetta ei ainakaan vielä ole, joten päätin kuitenkin tulla töihin lepäämään. Ai miksi? Siinäpä taas tarina.

 

Meillä asuva tiesi minun kipeästä kurkustani, vuotavasta nenästä ja alkavasta köhinnästä. Hän (ketunhäntä kainalossaan) oli kirmannut Alkoon ja ostanut pullollisen Negritaa, että voin lääkitä itseäni rommitoteilla. Minulla kuitenkin oli niin surkea olo, etten sitä ensimmäistäkään saanut juotua kokonaan. Maistui pahalta. Huumasin itseni muilla tropeilla ja nukahdin jo ennen kymmenen uutisia.

 

Varoittelin meillä asuvaa, että hän muistaisi seuraavan päivän työnsä, kun huomasin kaappiin ilmestyneen muutaman oluenkin. Mutta turhaan, senhän arvaa. Meillä asuva oli kutsunut jopa naapurustosta yhden viisikymppisten kerhon jäsenenkin nauttimaan eväitä. Viisikymppisellä tietysti oli lisää kaljaa.

 

Onneksi volyymi pysyi tasaisena jorinana. Jatkoin unia. Hyvä olikin, nimittäin kahden maissa meillä asuva taas könysi tuhannen päissään patjalleen ja piti minua hereillä aina kolmeen. Keskustelun aiheet sivusivat mm. sukupuolielämää, miksi en suostu kännisen miehen lähentelyihin. Sen lisäksi keskustelimme siitä, miten hän kyllä saa juoda aivan niin usein kuin tahtoo, sekä säilyttää tavaransa aivan niin levällään kuin tahtoo. Provokaatiota ei tapahtunut, meillä asuva simahti. Minulla kesti vielä hetken, ennen kuin pääsin uneen takaisin.

 

Kuten kuvasta kuuluu, oli parempi tulla töihin. Täällä ei kukaan vieressä haise eikä vonkaa. Teen vaikka sitten vähän hitaammin töitä, mutta teen kuitenkin. Minä olen niin onnellinen, että minulle on luvassa oma rauhallinen koti! Pelottaa vain, että nyt kun olen siitä kertonut julkisesti, homma menee pieleen. Meillä asuva löytää vuokranantajalta tulleen kirjeen ja lukee sen. Piilottaa ja hävittää. Tai tulee joku sosiaalitapaus, jolla asiat ovat vielä huonommin kuin minulla ja kiilaa edelle. Siinä tapauksessa en kyllä valita, minullakin on jo vaiketa, jos jollakulla on vielä vaikeampaa, voin vain kuvitella, että oma koti on kullan kallis.