Olin tänään meillä asuvalle töiden jälkeen seurana, kun hän kävi lunastamassa elokuvalippuja. Istuin autossa tehden siitä pysähtyneen oloisen. Join puoli pulloa siideriä ja poltin savukkeen. Olen ryhtynyt polttamaan enemmän kuin vuosiin. En pidä tupakansavusta, mutta koska altistun sille koko ajan, tulen polttaneeksi enemmän kuin on tarpeen. Sen pitää loppua. Heti kun saan nukuttua, enkä tirskahtele kyyneliin heti, kun olen yksin.

Autossa istuessani näin kadulla kävelevän tytön, nuoren naisen oikeastaan. Muuten melkoisen tavanomaisesti pukeutuneen, mutta hänellä oli jalassaan punaiset nyöritetyt kengät, saattoivat olla nahkaakin. Ne olivat niin kauniit. Kate Bushin Red Shoes alkoi soida päässäni. " Oh the minute, I put them on, I knew I had done something wrong." Päätin, että minun on saatava punaiset kengät heti kun se on mahdollista, enkä paskanna verta ne hankkiessani. Olkoot sitten vaikka itsenäisyyteni merkki.

"Feel your hair come tumbling down
Feel your feet start kissing the ground
Feel your arms are opening out
And see your eyes are lifted to god
With no words, with no song
Im gonna dance the dream
And make the dream come true
Im gonna dance the dream
And make the dream come true"

Tribute.

Muuta asian tynkää, käykää vilkaisemassa Cirque du Soleilin Delirium. Muuten ihana, mutta olisi kaivannut lisää sirkusta. Ei mikään paskempi asiakastilaisuusjuttu kuitenkaan. Jos nyt välillä hetken ammatillisesti horisisi. Muuten ryhdyn horisemaan silkasta onnesta, meillä asuva ei enää tentannut, vaan on ilmiselvästi ryhtynyt suunnittelemaan tulevaisuuttaan. Parasta minä hänelle toivon.

Kengistä vielä tuli mieleeni esihenkilöni, joka tänään osoitti pienuutensa. Hän ei löytänyt heti välittömästi sitä oikeata ovea, josta päästä sisälle Hartwall areenalle. Se oli tienkin minun syyni. Niinpä hän päätti soittaa minulle, ettei kannata lähettää tekstiviestinä vääriä ohjeita, jos ei tiedä mistä puhuu. Hänelle toivoisin joulupukilta kalossit. Nimittäin tuli minun syykseni, että hänen käsin suutarin tekemät vapaa-ajan "casual" kenkänsä kastuivat täysin. Työpaikanvaihto heti kun avioerosta olen selvinnyt. Aamen. Ehkä Rosetta jo sitten tarvitsee ammattitaitoisen järjestelijän...