<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Koska eilisilta oli kiva ja mukava – ykkösluokan seuraa, onnistunutta apetta (jälkiruokana marjapiirakkaa, kyllä toisten kelpaa kun niillä on SÄHKÖuuni, pieni katkerrus), riittävästi juomaa, hyvät jutut, nukkuva kaksi½vuotias (helppo tyyppi! Eikä edes ymmärtänyt pelätä minua!!!) – niin nyt sitten elimistöni päätti, että kärsimys kaunistaa vanhaa raihnaista ruumistani.

 

Unet jäivät alle viiteen tuntiin. Ei varmaan enempää siitä aiheesta tarvitse jatkaa. Mutta olen ainakin käyttänyt ajan hyödyksi, ensimmäinen pyykkikoneellinen huristelee itseään puhtaaksi naapuritalomme kattopesulassa (pitäisi muuten muistaa ottaa kamera mukaan, kun menen vaihtamaan pyykkejä, aika komeat maisemat, Helsingissä on ruska). Sen lisäksi olen jo leikkinyt vaarallisen Winston-katin kanssa kissanmetsästystä, putsannut herran kakkeliastian, jynssänyt vessan lattian, laittanut tofun marinadiin (juu juu, pesin kädet kunnolla ennen sitä!) ja lukenut yhden blogin.

 

Pyykkivuoron jälkeen on pakko käydä Prisma-kaupassa. Olen kantanut tänne parisen kuukautta erinäisiä siideri- ja viinipulloja palauttamatta yhtään välillä. Olen juonut kaksi muovipussillista. On siinä onneksi limppari- ja vissypullojakin, ettei tässä aivan alkoholistiksi leimaudu. Muistan yhden ystäväni kertomuksen äidistään, joka yritti tunkea omatkin saunakaljahylsynsä vävykokelaan kassiin, ei itse ilennyt palauttaa niitä kyläkauppaan. Minua ei onneksi huoleta, minä kerta juon, niin sitten huolehdin poiskin. Minä vaan juon ja pissaan, toisten ei tarvitse selittää, lainatakseni yhtä mainosfraasia.

 

Tytärpuolen kanssa haastelin pikaisesti. Hänkin saattaa poiketa. Syytä olisi, raahasin eilisestä kyläpaikastani kolmet kengät, kaksi paitaa ja yhdet farkut, jotka hyvin todennäköisesti sopivat hänelle. Hakekoon pois tai annan naapurille. Räyh. Ja toivottavasti isänsä hakee tuon prkleen pöydän pois, ennen kuin alan käyttäytyä sen kanssa kuin naapurit viime yönä vieraitaan kohtaan, viskaan sen pihalle. Ja samanlaisen ruminan kanssa.