<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Olen aina ollut huono riitelijä. Lapsuuskodissa riita tarkoitti sitä, että kohta paetaan koko perhe. Äänen korottamiseen liittyi aina lyönti. Negatiivisten asioiden ilmaiseminen on minulle erittäin vastenmielistä ja aiheuttaa usein sen, että harva ihminen oppii tuntemaan minut kunnolla, koska olen pidättyväinen. Pitävät liian rauhallisena, suorastaan viilipyttynä.

 

Vältän negatiivisen mielipiteen sanomista, jos vaarana on, että se aiheuttaa eripuraa tai mielipahaa. Itse saadessani negatiivista palautetta, otan sen erittäin henkilökohtaisesti, teen kaikkeni, että työni ja toimeni olisivat virheettömät. Kai se on pyrkimystä täydellisyyteen.

 

Koska en osaa riidellä, vaan nielen kiukkuani aina viimeiseen saakka, seurauksena on usein, että lopulta räjähdän. Sen jälkeen avaan sen surullisen kuuluisan sanaisen arkkuni. Valitettavasti minulla on äly, ja tiedän kuinka sitä käytetään. Löydän nopeasti tavan loukata ihmistä, jonka koen loukanneen minua. Sekin on henkistä lyömistä.

 

Yritän ratkaista asiat järjellä, en tunteella. Toisaalta se juuri aiheuttaa ristiriidan, olen tunteellinen siili, en ajattele juurikaan loogisesti, kun tunteet ottavat vallan. Asiat vain ovat, ja ne hoidetaan. Sitten katsotaan seuraavia asioita. Nauttisin, jos voisin eristää itseni täysin tunteista, ne ovat suurin mielipahan aiheuttaja ihmisen elämässä. Minussa olisi robottiainesta.