<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Hra Zimbo toivoi minun kertovan meillä asuvasta miehestä viisi hyvää asiaa, kun kuulema morkkaan sitä kaiken aikaa. Olipas se vaikea rasti, yritän kuitenkin.

 

1. Mies on pitkä. Hyvin usein pitkää ihmistä tarvitaan lampunvaihtoon, ylähyllyn tavaroiden nostelemiseen. Mies tyhjentää myös lavuaarin ja vessan kaivon ”karvarotat”, asia johon minä en pysty.

 

2. Miehellä on hyvä ruokahalu, ei tarvitse miettiä, maistuvatko tekemäni eväät. Valitettavasti sama pätee myös juomiseen, sitäkin uppoaa PALJON.

 

3. Mies pitää sarjakuvista. Se on meitä yhdistävä piirre. Samoin sienestäminen, kukkien kasvattaminen ja viljelypalstan raapiminen.

 

4. Mies on kiltti, iloinen ja pirteä; vähän niin kuin ylikokoinen teini-ikäinen tanskan dogi. Tarkoittaa hyvää, mutta saa aikaan katastrofeja.

 

5. Mies rakastaa minua. Ei osaa elää ilman minua. Eikä tahdo ketään muuta. Tästä viimeisestä kohdasta en nyt ole aivan varma, onko se hyvä. Minä kun en taida enää tietää mitä se rakkaus on, josta niin paljon kohkataan. Muistan sen silloin tällöin, ehkä noin viitisen kertaa vuodessa.

 

Mutta nyt työn kimppuun, sitä taas onkin, kun rva korvaamaton oli päivän poissa toimistolta, on elämä sekaisin. Ainakin esi-ihmeen.