<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

On pakko istahtaa hetkeksi ja kerätä ajatuksia. Kaksi lomapäivää viime viikolla ja jo on koko offiisi sekaisin, lukemattomia sähköpostiviestejä on vielä 70, kerkesin jo roskapostit sieltä poimimaan pois. Asioita, jotka olisi pitänyt hoitaa jo tähän aamuun mennessä, ovat auttamattomasti myöhässä, en edes uskalla ajatella, millaista taloudellista vahinkoa olen taas aiheuttanut poissaolollani. Minä en kestä, menen takaisin kotiin peiton alle.

 

En tiedä kumpi on parempi vaihtoehto; saada stressi siitä, että jättää lomansa kokonaan pitämättä, vai saada stressi lomaltapaluun johdosta? Kumpikin tuntuu pahalta. Miksi minulla ei ole sijaista tai jotain tuuraajaa?

 

Mutta sitten kevyempiin pohdiskeluihin, ystävättäreni kanssa männä viikonloppuna varauduimme krapulaan, yksi hankinnoista oli 1 ½ litran punainen jaffa. Kun hän alkoi kertoa tarinaa siitä, kuinka lapsena oli kuvitellut, että on punaisia ja keltaisia appelsiineja, jatkoin lennosta, että niistä tehtäisiin punaista ja keltaista jaffaa. Minulla oli sama kuvitelma. Samaan syssyyn tosin piti todeta, että nythän tietää, ettei appelsiineilla ja limppareilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa, niissä on vain sallittuja lisääaineita ja vettä.

 

Sen lisäksi en ymmärrä miten olen saanut puolisokseni ihmisen, joka ei voi antaa yhdenkään alkoholipullon olla kaapissa odottamassa seuraavaa tolkullista käyttökertaa, vaan kaikki pitää juoda pois minkä tahansa tekosyyn varjolla. Eilen kuulema koski jalkaan. Voi v*ttu, sanon minä. Ja tässäkin asiassa joudun vielä kysymään itseltäni ollako vai eikö olla. Siinäpä vasta pulma.