<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Viime viikonlopun vieraani soitti illalla. Kertoi Luonnonvoiman tekstanneen ja soitelleen hänelle aamuyöstä alkaen aina iltapäivälle saakka. Onneksi ystävällä oli puhelin äänettömällä, koulutuksessa kun oli ollut. Tätä minä jo pelkäsinkin. Luonnonvoima tahtoo "keskustella" meidän väleistämme minun ystävieni kanssa. Voi voi, eihän heillä ole tähän osaa eikä arpaa. En voi kuin toivoa, että ystävät (ne harvat, jotka enää ovat jäljellä) ymmärtäisivät, etten minä tätä lietso enkä toivo, vaan kyseessä on herra Luonnonvoiman oma tuska.

 

Itse ymmärsin jo aamupäivällä laittaa puhelimen töissä äänettömälle ensimmäisen puhelinsoiton jälkeen. Tunnen tapauksen sen verran hyvin, että kuulen kun hän on päissään, vaikka muuta väittäisikin. Silloin aina nimittäin hän tahtoo keskustella – myös minun kanssani. Minä vain en tahdo jankata kännisen ääliön kanssa. Kumma juttu.

 

Puhelinvastaajan olen ottanut väliaikaisesti käytöstä jo aikaisemmin. Minulla on kokemusta siitä millaisia viestejä ja haukkuja sinne ilmestyy, jos olen ollut tapaamassa ystäviäni ilman Luonnonvoimaa. Voitte vain kuvitella, lakkasin tapaamasta ystäviäni, koska en jaksanut enää taistella oikeuteni puolesta. Parin blogitapaamisen jälkipuintia kesti viikkoja, puhumattakaan jos työn puolesta jouduin iltatilaisuuksiin emännöimään. Itse asiassa jo pelkkä ajatuskin menneestä saa tuskan hien otsalle ja jonkun vesitipan silmäkulmiin. Itsesääliä koko rahan edestä.

 

Muita asioita, on otettava yhteys isännöitsijään. Taloyhtiön pyykkituvassa toistuu päivittäin yksi ainoa nimi. Valitettavasti nimen perusteella täytyy sanoa, että meillä taidetaan pestä jonkun pizzerian, ravintolan tai baarin pyykkejä (tai sitten perheessä on vähintään kolme sinappilinkoa eikä omaa pesukonetta). Tästä voi tulla vielä katkera taisto jollekulle. Huomasin asian, kun yritin eilen illalla käydä varaamassa vuoroa itselleni. Kaikki ilta-ajat tälle viikolle olivat kyseiselle porukalle, itselleni sain vuoron perjantaille. Onneksi en ollut suunnitellutkaan mitään elämää suurempaa aktiviteettia. Menee se perjantai vaatehuollon merkeissäkin.